Home
  1. Home
  2. Handelsbetingelser
Gratis fragt over 699,-
2-5 hverdages levering
5 stjerner på trustpilot
Danmarks bedste vinbox

Indkøbskurv

Tøm kurv

Skjul kurv

Handelsbetingelser

Klik på boksene for at læse specifikke betingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: Bacchus Wine ApS

CVR-nr.: 39322056

Adresse Havneholmen 80, 1561 København V

Mailadresse support@bacchusbox.dk

Telefonnummer : +45 71 99 22 42.

Aldersgrænse ved køb

Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.bacchusbox.dk

Levering og fragt

Der leveres fra mandag-fredag, og det er muligt at få leveret til både privat-og erhvervsadresse. Såfremt du ikke er hjemme, så skal du skrive, hvor vi kan sætte dine pakker.

Derudover kan du vælge levering til Pakkeshop. 

Varer, som ikke er på lager, er angivet med ”ikke på lager” eller “udsolgt” og en evt. vejledende dato, som fortæller, hvornår varen lander på Bacchus Wine ApS's lager, såfremt vi kender denne. 

Der er ikke noget ekspeditionsgebyr på Bacchus Wine ApS, og alle forsendelser bliver naturligvis forsvarligt indpakket i egnet emballage.

Når du handler vin hos www.bacchusbox.dk, skal du blot koncentrere dig om at finde en eller flere gode vine, som med garanti vil levere en god vinoplevelse. Det er det vi kalder for “tilfredsgaranti”

Du har mulighed for at afhente dine varer på vores adresse i Aabenraa, eller få varen tilsendt med pakkepost til en dansk adresse der er brofast.

Vi tilbyder 2-5 hverdages med Post Nord og Danske Fragtmænd når det drejer sig om større forsendelser. (Ved vores månedlige forsendelser sender vi d. 1 hverdag i måneden. Dette gøres i bulk.)

Bestiller du inden kl. 12.00 på en hverdag, vil du modtage din varer indenfor 2-5 hverdage. Vi sender 2 gange fast om ugen, i større batches. Det er bla. én af grundende til at vi kan gøre det så billigt.

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har spørgsmål til leveringstidspunkt og om din forsendelse kan nå at komme frem inden en specifik dato. Vores kundeservice kan kontaktes på support@bacchusbox

Opsigelse af abonnement

Ja. Selvom Bacchus Box er en abonnementsordning, har vi ingen binding. Det betyder, at du til enhver tid kan vælge at stoppe dit abonnement (selvom det vil gøre ondt helt ind i vores hjerter).

Du kan gøre dette ved at kontakte vores søde kundeservice på support@bacchusbox.dk

Fra den dag, vi deaktiverer dit abonnement, vil du ikke blive trukket for flere Bacchus Boxe.

Den sidste Bacchus Box, du modtager, vil således være den, du sidst har betalt for inden din opsigelse

Vi gør opmærksom på, at ønsker du at opsige dit abonnement fra den kommende måned, så skal vi venligst modtage din udmeldelse inden d. 25. I den aktuelle måned. Ønsker du f.eks. at opsige dit abonnement fra juli af, så skal vi venligst modtage din udmeldelse inden d. 25. juni.

Skulle vi være så heldige, at du vil tilbage i Bacchus Box-familien, kan du til enhver tid logge ind på din profil på vores hjemmeside og genaktivere dit abonnement ved at trykke på knappen “Genaktiver” under fanen “ ABONNEMNET” ☺

Hvornår finder leveringen sted?

Levering af dine varer anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket efter at fragtmanden eller Post Nord har stillet varen på det af dig anviste sted.

Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering, og du bærer selv ansvaret for varen. 

Varen leveres til din hoveddør med Post Nord eller Danske Fragtmænd. Kan Post Nord ikke få adgang til din opgang, vil du blive kontaktet med henblik på genlevering dagen efter eller efter nærmere aftale.

Varen leveres med fragtmand til din hoveddør i gadeplan. Det vil sige, at hvis varen skal leveres til en etageejendom, fragtes varen kun til hoveddøren i gadeplan. Skal varen leveres i et parcelhus, skal adgangsvejen til hoveddøren være flisebelagt. Levering med Danske Fragtmænd gælder kun for større forsendelser.

Både privat og erhverv

Post Nord leverer både til privatadresser og erhvervsadresser.

I vores checkout på hjemmesiden, bedes du tage stilling til, hvor Post Nord må stille din forsendelse, såfremt der ikke er nogen hjemme. Det er det man kalder for Flexlevering. Det kan fx være i carporten, omme bag skuret, på terrassen, i receptionen på din arbejdsplads etc.

Bestilling

Bestilling på Bacchus Wine ApS til medlemspris forudsætter, at du er medlem hos Bacchus Wine ApS og har et gyldigt abonnement.

Alle priser på hjemmesiden er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. 

Når du handler med Bacchus Wine ApS, indgås aftaler på følgende sprog: Dansk. 

Når vi har modtaget din ordre, modtager du pr. e-mail en ordrebekræftelse.

Betaling

www.bacchusbox.dk kan der betales med: 

- Dankort 

- Visa Dankort 

- Visa Electron 

- MasterCard, Visa, Maestro, JCB, Diners og American Express  

Som medlem betaler du selv det gebyr, der er på dit kreditkort, da Bacchus Wine ApS jo sælger vinen billigt og derfor ikke har en stor fortjeneste, som kan dække gebyret.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Bacchus Wine ApS, og der trækkes naturligvis kun det beløb, du har godkendt ved købet.

Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem, hvilket Bacchus Wine ApS naturligvis gør. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. 

Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Bacchus Wine ApS eller andre har mulighed for at læse dataene. 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Bacchus Wine ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. 

Du kan IKKE forudbetale med konto-til-kontobetaling. Du kan kun betale med betalingskort, idet denne betalingsform giver dig de bedste forbrugerrettigheder, da du kan få dine penge igen, hvis du går ned til dit pengeinstitut. Du kan få tilbagebetalt pengene, hvis: 

- Du ikke har modtaget varen. 

- Du har været udsat for et misbrug af dine kortoplysninger. 

- Du har fortrudt købet, inden du har modtaget varen ved fx. at nægte at modtage den eller undlade at afhente den på posthuset. 

Der er trukket et højere beløb, end du havde godkendt ved bestillingen.

Returret

Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine ønsker, kan du få pengene tilbage. Varen skal blot returneres i væsentligt samme stand og mængde som modtaget senest 14 dage efter modtagelsen.

Vedlæg venligst faktura/ordrenr, en beskrivelse af hvorfor varen returneres samt bank registreringsnummer og kontonummer, hvorpå pengene ønskes indsat.

Vi fremsender ikke checks eller kontanter. Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til Bacchus Wine ApS. Varen/varerne bedes fremsendt til nedenstående adresse:


Vigtigt at noterer ATT på:

BACCHUS WINE APS / RANSEL

LANGRODE 34

6200, AABENRAA

Bemærk - Vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller lignende. Såfremt du nægter at modtage varen fra postvæsnet, vil den blive sendt retur til os, og vi vil kreditere det fulde beløb til din konto.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Derudover er du omfattet af vores tilfredsgaranti, som tilbyder en forlænget returret på hele 30 dage gældende fra fakturadato. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@bacchusbox.dk eller ringe på telefon Tlf +45 89 87 43 73. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Reklamationsret

Når du handler på www.bacchusbox.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, når du har modtaget varen. Dette betyder, at hvis varen var mangelfuld på leveringstidspunktet, kan du få ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug eller opbevaring af varen eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig. 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. 

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende det til vores adresse: 

Vigtigt at noterer ATT:

BACCHUS WINE APS / RANSEL

LANGRODE 34

6200, AABENRAA

Når du returnerer varen, bedes du angive fejlen/manglen på fakturaen. 

Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet. 

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:

Langrode 34, Aabenraa, 6200, Danmark.
ATT: Bacchus Wine

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Fortrydelsesret i erhvervskøb 

Samme gældende regler som ved B2C.

Tilfredshedsgaranti

Hos www.bacchusbox.dk er du altid omfattet af vores unikke tilfredshedsgaranti, når du køber vin hos os. Kan du ikke lide vinen du har købt, kan du returnere alle flasker og få refunderet det fulde beløb inkl. den flaske du har smagt på. Det mangler da bare.

Ring eller skriv til os på support@bacchusbox.dk inden du sender varen tilbage til os. Medsend ordrenummer, beskrivelse kort årsagen for din returnering. Husk at betale for portoen - vi modtager ikke pakker hvor portoen ikke er betalt. 

Oplysning om klagemuligheder

Du er altid velkommen til at kontakte os på mail eller telefon, hvis der er noget i forbindelse med et køb, du ikke er tilfreds med. Skriv til os på support@bacchusbox.dk

Som forbruger har du også altid mulighed for at indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse support@bacchusbox.dk

Persondatapolitik

Når du handler via www.bacchusbox.dk hjemmeside, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Dine oplysninger vil ikke blive solgt eller videregivet til tredjemand, bortset fra videregivelse med henblik på at gennemføre din bestilling fx oplysninger der videregives til et fragtselskab. Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Alle informationer, som du overdrager til Bacchus Wine ApS, bliver modtaget ukrypteret, mens selve den elektroniske handel krypteres symmetrisk med en 128 bits stærk kryptering. Bacchus Wine ApS er dataansvarlig, og vores databaseservere er låst forsvarligt inde, teknisk sikret og i øvrigt beskyttet af moderne alarmsystemer. Bacchus Wine ApS opbevarer, som foreskrevet i Regnskabsloven, registrerede oplysninger i 5 år ud over bogføringsåret, hvorefter de slettes.

Vores server registrerer al trafik uden at registrere personlige oplysninger. Dette gøres for, at vi kan optimere vores webservice, der hvor brugen er størst.

Ved handel gemmes der cookies lokalt på computeren. I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen "Funktioner -> "Internetindstillinger" -> "Slet cookies".  Se vores Cookiepolitik for yderligere information.

Om logstatistik: 

Logstatistik bruges på Bacchus Wine ApS. Det betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende en hjemmeside har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af hjemmesiden man forlader m.m. 

På Bacchus Wine ApS anvendes logstatistik med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter.

Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en aftale med os via hjemmesiden, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: 

- navn 

- adresse 

- telefonnummer 

- e-mailadresse 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Bacchus Wine ApS og opbevares i 5 år (grundet krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor. 

Indehaveren af Bacchus Wine ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Oplysningerne afgivet til Bacchus Wine ApS videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. 

Som registreret hos Bacchus Wine ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til  Bacchus Wine ApS via e-mail: support@bacchusbox.dk

Du kan læse hele vores Privatlivspolitik her

Andet

Bacchus Wine ApS overholder den danske lovgivning omkring salg af alkohol. Personer under 18 år kan derfor ikke købe vodka, rom og anden stærkere alkohol over 16,5%. Personer mellem 16-18 år kan stadig købe alkohol, vin mm. op til 16,5%. Det er naturligvis muligt for alle at købe ikke alkoholiske varer.

Billeder er vejledende. Der kan være ændringer i etiketters design, og desuden kan nogle billeder være med årgang, som er skiftet, men vi kan ikke skifte billedet hvert år, så læs teksten til varen og ikke kun billedet af etiketten. 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Bacchus Wine ApS/RANSEL

Langrode 34, Aabenraa

6200, Danmark

support@bacchusbox.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Konkurrence d. 15 november 600 flasker vin.

Vi kører lige nu i en konkurrence på 600 flasker vin, hvor vinderen findes d. 15 november.

Vinene skal hentes på vores lager i Tarp, Flensburg - man skal minimum være 5 for at afhente, da dette er lovmæssigt et krav for at få vinene med over grænsen.